Bertus Beck

Bertus  Beck

Op verzoek van de Heer  A. van  Beveren.Bertus Beck

Profiel van H. Beck

Geboren te Amsterdam  Augustus 1944  bestaande  uit een gezin van 6 personen  namelijk  mijn Ouders,  2  broers  en 1  zuster. Wij woonden aan de Marnixstraat  ook  wel  genoemd de gouden rand van de Jordaan. Na mijn schooltijd ben ik  terecht gekomen in de Isolatiewereld  waar ik totaal  56 Jaar in gewerkt heb, waarvan de laatste  30 jaar als zelfstandige ondernemer.  Opmerking uit de Familiekring:  mijn oudste broer Jan Beck is 12 Jaar Nationaal en Internationaal  voetbalscheidsrechter geweest en heeft na zijn actieve carrière verschillende Functies bekleed  bij de KNVB en de UEFA .

In het Jaar 1974 samen gaan wonen met Lida Tol en in 1976 na twee Jaar samen in Amsterdam  te hebben gewoond  terecht gekomen  in de Burgemeestersbuurt  in  Zaandam. We hebben een zoon genaamd Marcel, gelijk lid geworden van Zilvermeeuwen waar ik 13 Jaar in de Jeugdcommissie  heb gezeten. En ook nog  drie Jaar in het hoofd bestuur. Ben nog steeds donateur  en supporter van Zilvermeeuwen. Op dit moment ben ik ook nog bestuurslid van een Fietsclub  in Amsterdam genaamd  T.C Express  (recreatie  tochten).

Mijn hobby`s  zijn  Vakantie  –  Voetbal  – Fietsen  en  Zingen. Ik  ben  in feite liefhebber van alle sporten als het maar niet met water te maken heeft maar ( maar ik kan wel  zwemmen hoor )

Slechtste  eigenschappen  :    Erg ongeduldig   en recht  lijnend  van aard.

Meest respect  voor :    Mensen die werken in de dienstverlening. Doktoren en de verpleging in b.v. Antonie van Leeuwenhoek huis. Die verdienen voor mij de bij ons wel bekende Gouden Dirk.

Bij het Koor gekomen in  April  1998 naar aanleiding van een  optreden van het Kapiteinskoor bij de Ondernemerssociëteit  de Corner in Zaandam. Dat was bij een lezing van  Zeezeiler Henk van der Velde  en het koor zorgde daar voor de muzikale omlijsting. Zze waren net uit Zuid Afrika  terug dus ik dacht dat is iets voor mij. Ik ben in april 2012 begonnen  als mede opbouwer  van de muzikale  instrumenten  samen  met  Ronald  Schenk , Chris van der Laan en  Jan Slot en dat doe ik nog steeds met plezier.

Hoogtepunten bij  het koor , dat zijn er zo vele geweest  dat ik daar geen voorkeur voor  heb.  Ik wil wel  even onze  1e Sinterklaastour  noemen. Dat was op de Martelaarsgracht in Amsterdam. Daar stonden honderden  mensen vooral  toeristen, en die wisten niet wat zij zagen. Het hele verkeer plat , vele trams in een lange rij en Sinterklaas  stoned.

Het was  zo druk dat de politie  moest in  grijpen

Bertus  Beck