Andé Noomen

Daar ben ik dan met een korte impressie van en over mij!

Ik zal me eerst voorstellen!

Ik ben Andé Noomen, geboren in Zaandam, nu bijna 70 jaar geleden op 5 oktober 1946. Ik ben een zoon van een bakker en woonde met mijn ouders en broer Fred op de Dam. Trouwde, kreeg 3 zoons en woonde en werkte toen in Wormerveer. In 1991 leerde ik mijn huidige vrouw kennen en verhuisde een jaar later naar Zwaag en kreeg er 1 dochter en 3 zoons bij cadeau! Inmiddels zijn we ook gezegend met 12 kleinkinderen.

In 2002 ben ik weer in Zaandam teruggekeerd omdat mijn vrouw koster/beheerder werd bij de Doopsgezinde gemeente op de Westzijde.

Daar was het ook dat ik voor het eerst kennis maakte met het Kapiteinskoor bij Korenslag! Ik hielp mijn vrouw aan de bar en vóór de pauze waren we al door al het bier heen… Ik ben als een razende Roeland naar de avondwinkel en het clubhuis van mijn tennisclub gereden om iets te bemachtigen..

En toen vond ik het al geweldig!

Maar eerst heb ik nog 7 jaar bij de Czaar Peter Operette gezongen en toen de kapiteins meezongen bij de mars van de Zigeunerbaron, was ik definitief verkocht. Ik ben gestopt met de operette en heb me bij het Kapiteinskoor aangemeld.

Ik vind de woensdagavonden heel gezellig en leerzaam, net als het optreden in het Zaantheater, Paradiso, Ameland, diverse verzorgingshuizen en andere locaties.

Ik geniet elke keer enorm en kijk ook uit naar de Moezelreis.  Jullie vast ook?!

Jullie weten nu íets meer van mij!