Oefefnavond Kapiteinskoor

Oefenavond Kapiteinskoor

Op woensdagavond 24 april 2024 verzamelde het Kapiteinskoor zich weer voor hun wekelijkse oefensessie in hun thuishaven het ‘Tolhuys aan de Zaan’ in Zaandam. Deze keer was er een bijzondere toevoeging aan de oefenavond: Daan & Rinke waren er ook en waren zoals van hen verwacht in uitstekende vorm om het zingen melodieus te begeleiden.

Daan & Rinke waren al aardig aan het ‘inspelen’, voor de aankomst van de heren Kapiteins. Het repertoire van het Kapiteinskoor is doordrenkt van maritieme nostalgie, en vanavond was geen uitzondering. De liedjes, variërend van bekende zeemansballades tot wat meer populaire liedjes, werden met overgave gezongen.

De improvisatievaardigheden van Daan de Groot kwamen goed van pas, waarbij hij soepel reageerde op de nuances van elk lied en de stemmen van de zangers versterkte met zijn eigen virtuositeit.

Voor de leden van het Kapiteinskoor was de aanwezigheid van Daan niet alleen een genot voor het oor, maar ook een waardevolle leermogelijkheid. Zijn kennis van muziektheorie en ervaring met het spelen in verschillende muzikale genres boden nieuwe inzichten en technieken voor het koor.

Na een pittige oefenavond vol muziek, gezang en gemeenschap, verlieten de leden van het Kapiteinskoor het Tolhuys met een gevoel van voldoening en hernieuwde inspiratie.